Espaguetis amb Calamarsons:

Ahir mateix vaig anar a comprar al supermercat i vaig trobar a la pescateria uns aladrocs frescs i de bona grandària, també havien calamarsons de grandària mitjana amb molt bona pinta, així és que vaig comprar les dues coses. Els aladrocs els vaig preparar per sopar, nets i desespinats vaig fer una estupenda fritura. Els calamarsons els vaig deixar per al dinar de hui. Aquesta és la recepta:

Ingredients 4 persones

500 grams de calamarsons
400 grams d'espaguetis
250 grams de tomaca fregida
1/2 got de vi blanc
1 tassa de caldo de peix
1bossa de tinta de sépia o calamar (opcional, depén dels comensals si tenen entrebanc del menjar de color negre)
1 ceba gran
3 dents d'all
2 poc de jolivert
1 fulla de llorer,
Oli d'oliva
Sal
Pebre i orenga.


Pelem i piquem la ceba i els alls. Piquem el jolivert.
Netegem els calamarsons bé.
En una paella gran posem un poc d'oli d'oliva, ofeguem a foc lent la ceba i la mitat dels alls, quant estiga tot daurat, afegim la tomaca, el caldo de peix i el fulla de llorer.
Deixem coure durant 10 minuts. Desprès afegim el vi i deixem coure durant uns 5 minuts més perquè s'evapore l'alcohol.
Afegim a continuació els calamarsons, la tinta de sépia o calamar, el jolivert picat, la resta de l'all picat i una mica de sal i pebre. Deixem coure durant 20 minuts.

Courem els espaguetis en aigua bullint amb sal el temps que indique el fabricant, els escorrem i els mesclem amb la salsa una vegada estiga acabada.

En servir posem al damunt un poc d'orenga.

Comentaris

Entrades populars